Jan 212017
 

Jokavuotinen CrossFit Open kuntourheilukilpailu alkaa helmikuun 23. päivä. Openissa kilpaillaan viiden viikon aikana viidessä eri lajissa ja siinä on sarjat eri ikäluokille ja taitotasoille. CrossFit Open on perinteisesti ollut Imperiumin saleilla hauska ja yhteenkokoava tapahtuma. Vaikka salimme käyttämä voima -ja kunto -ohjelma ei olekaan tarkoitettu kisaamista varten, on keväistä ohjelmointia luontevaa muokata openin ympärille.

Vuodenvaihteen maksimitestien jälkeen on jumppien painopistettä muutettu. Jatkossa, aina Openien loppuun, asti pyrimme voimaillessa keskittymään maksimivoimatasojen ylläpitämiseen. Käytännössä teemme siis lyhyitä sarjoja kohtuullisilla tai pitkillä palautuksilla. Keskity näissä harjoituksissa tekemään hyviä raskaita sarjoja tehokkaasti. Kuntoharjoituksista monet ovat suunniteltu openia silmällä pitäen niin ajallisesti kuin liikkeiden valinnan osalta. Painopiste on liikkeiden taloudellisessa ketjuttamisessa ja “CrossFit-taidon” lisäämisessä. Myös voimistelun taitoharjoittelua on lisätty.

Open tuo mukanaan myös jokavuotisen Open-kiiman, jota nostattaa salilla kuullut legendat rikotuista ennätyksistä ja epäinhimillisistä venymisistä. Haluaisimme kuitenkin muistuttaa teitä vielä harjoittelun ja suorittamisen pitämisestä erillään. Älä tee jokaista (maksimivoima ja kunto) harjoituksesta kilpailua itsesi tai CrossFit-ystäväsi välillä. Jatkuva äärisuoritusten tekeminen ei ole kehittävää ja se saattaa altistaa ylirasitukselle ja loukkaantumisille. Kuuntele kehoasi ja kuuntele valmentajaasi, niin saat harjoittelusta suunnitellun hyödyn. Mikäli olet vasta hiljattain aloittanut CrossFit-harrastuksen kysy tarvittaessa lisäohjeita harjoitusten muokkaamiseen omalle taito -ja voimatasollesi sopivaksi.

Imperiumin väki

 Posted by at 17:31